W odcinku zaglądamy do warsztatu Piotra, który zgodził się naprawić uszkodzony silnik naszego BMW M3 E92. Przystał na naszą propozycję, by pokazać krok po kroku odbudowę jednostki. Zobaczcie, co udało się zrobić w dwa tygodnie (oczywiście po znajomości).
W BMW M3 E92 montowano jednostki S65, które mają przede wszystkim kłopoty z wycierającymi się panewkami i wałem korbowym. I taką właśnie awarię trzeba było usunąć w naszym aucie.
W materiale zobaczymy szereg czynności, jakie Piotr wykonał przy naszym silniku, oraz ich efekty – m.in. honowanie (wygładzanie) oraz polerowanie tulei cylindrów i obudowy termostatu (po co?), szlifowanie korbowodu pod panewkę, kątowanie korbowodu, szlifowanie płaszczyzny bloku silnika, szlifowania wału – wszystko w konkretne wymiary, rodzaj materiału, ustawienia sprzętu i procedury dot. poszczególnych działań, które Piotr zna lepiej niż pacierz!
Oczywiście nie wszystkie elementy można naprawiać. Z drugiej strony, część podzespołów bez problemu nadawała się do powtórnego montażu. Piotr wyjaśni „co”, „jak” i dlaczego.
Prześledzimy też sam proces składania silnika – kompletowanie, skręcanie, ustawianie (m.in. rozrządu). Tutaj działa się nie mniejsza magia jak przy obróbce poszczególnych podzespołów! A takiej „sali operacyjnej” mógłby pozazdrościć Piotrowi niejeden szpital! Przy okazji – zobaczcie jak wygląda komora silnikowa w aucie – było nie było – pokolizyjnym.
source Zwróć się o pomoc do autoryzowanego serwisu BMW, aby dokonać napraw mechanicznych i elektrycznych swojego samochodu. Skorzystaj z pomocy fachowców. Oferujemy profesjonalny serwis, diagnostykę, chip tuning, kodowanie,Mechanika do Auta BMW … Aktualizujemy oprogramowanie samochodu, dzięki czemu Twój pojazd BMW lub MINI będzie sprawne. Naprawy systemów EGR DPF ADDBLUE SCR AGR. Obsługa pojazdów elektrycznych. Naprawy powypadkowe, Mechanika pojazdowa, Likwidacje szkód komunikacyjnych. Wszystko czego potrzebuje twoje auto.
Related
30 thoughts on “ZRÓB TO SAM! NAPRAWA I MONTAŻ silnika BMW M3 E92 – krok po kroku! Co z tymi panewkami?”
Jak zawsze zapraszamy do polubienia filmu, udostępniania, wyrażania opinii oraz na naszego Facebooka, tam wszystkie ostatnie zakupy i licytacje:
👉 Chcemy zebrać wszystko to co dotyczy tematu importu aut z USA, czyli licytacje/okazje/porady/przeróbki oraz weryfikacje VIN w jednym miejscu. Jeśli nie macie czasu importować auta tylko szukacie czegoś na miejscu to pomożemy sprawdzić czy auto wyglądało tak jak twierdzi sprzedawca.
Aluminium nie nasiąka olejem i jeżeli honowanie osełkami to ostatni etap (bez wyciągania ziaren krzemu poprzez polerowanie pastą) to ten silnik zaraz zacznie się przycierać na tulejach. Z wypowiedzi wynika, że autor ma zerowe pojęcie co to jest alusil i jak tam jest utrzymywany film olejowy. XD
Tłoki zostawiasz stare przy takim remoncie? No sorry ale ja kończyłem politechnikę i wydział materiałowy, więc mogę Ci powiedzieć, że nie ma materiału, który pod wływem temperatury i hartowania się nie odkształca. Każdy materiał ma swoją oporność i wytrzymałość w czasie… Niestety materiał wypracowany szybciej ulegnie deformacji niż materiał nowy. Tak więc dla przykładu tłok używany w takim stanie może wytrzymać jeszcze 10 tysięcy km… a nowy wytrzyma 100 tysięcy zanim zacznie się odkształcać… Dlatego przy takim remoncie zalecał bym wymianę na nowe. Koszt wymiany na nowe będzie mniejszy od późniejszej naprawy…
Coś pięknego, po prostu porno dla mechaników. Apropos tych myjek ultradźwiękowych, fajnie jak by panowie pokazali proces mycia części i jakie płyny do tego używacie. Pozdrawiam i jeszcze raz super robota
Byłoby super jakbyście przedstawili filmik jak poprawić silnik N63 B44A. W X6 mam przebieg 100 000km i na pewno już ten silnik nadaje się do remontu ponieważ jest to porażka BMW
Jak zawsze zapraszamy do polubienia filmu, udostępniania, wyrażania opinii oraz na naszego Facebooka, tam wszystkie ostatnie zakupy i licytacje:
👉 https://www.facebook.com/AutoDiscoverUSA/
2️⃣ Odwiedź naszego INSTAGRAMA, by sprawdzić co się u nas dzieje na co dzień:
👉 https://www.instagram.com/autodiscoverusa/
3️⃣ Zapraszamy do naszej AutoDiscover’owej grupy na FB:
👉 https://www.facebook.com/groups/AutoDiscoverUSA
👉 Chcemy zebrać wszystko to co dotyczy tematu importu aut z USA, czyli licytacje/okazje/porady/przeróbki oraz weryfikacje VIN w jednym miejscu. Jeśli nie macie czasu importować auta tylko szukacie czegoś na miejscu to pomożemy sprawdzić czy auto wyglądało tak jak twierdzi sprzedawca.
Ale SZTOOS 😎Wiedza i doświadczenie. Wielki szacun👍. Pozdro i piona
👌
Warto mikromierz ustawić na płytkę wzorcową.
rewelacyjny film Panem Piotrem, może czas żeby sam zrobił swój kanał?
Bardzo miło się ogląda i słucha. Fachowiec ( dinozaur) który jest prawdziwym mechanikiem,nie wymieniaczem. Szacunek totalny 💪
Miodzio biżuteria! Ciekawe zagadnienie dotyczące możliwości stosowania używanych śrub. 👍
Dajcie namiary do Piotra na warsztat
Panie Piotrze jest Pan Artystą, wielki szacunek i pozdrowienia.
Totalny Profesor mechaniki i przekazu wiedzy.
Świetny film, rewelacyjna robota. Pytanie gdzie można taką średnicówkę kątowa kupić .
Aluminium nie nasiąka olejem i jeżeli honowanie osełkami to ostatni etap (bez wyciągania ziaren krzemu poprzez polerowanie pastą) to ten silnik zaraz zacznie się przycierać na tulejach. Z wypowiedzi wynika, że autor ma zerowe pojęcie co to jest alusil i jak tam jest utrzymywany film olejowy. XD
Tłoki zostawiasz stare przy takim remoncie? No sorry ale ja kończyłem politechnikę i wydział materiałowy, więc mogę Ci powiedzieć, że nie ma materiału, który pod wływem temperatury i hartowania się nie odkształca. Każdy materiał ma swoją oporność i wytrzymałość w czasie… Niestety materiał wypracowany szybciej ulegnie deformacji niż materiał nowy. Tak więc dla przykładu tłok używany w takim stanie może wytrzymać jeszcze 10 tysięcy km… a nowy wytrzyma 100 tysięcy zanim zacznie się odkształcać… Dlatego przy takim remoncie zalecał bym wymianę na nowe. Koszt wymiany na nowe będzie mniejszy od późniejszej naprawy…
Czysta wiedza. Wielkie dzięki.
Coś pięknego, po prostu porno dla mechaników. Apropos tych myjek ultradźwiękowych, fajnie jak by panowie pokazali proces mycia części i jakie płyny do tego używacie. Pozdrawiam i jeszcze raz super robota
Tytuł "ZROB TO SAM" troszkę mylący, ale sam materiał niezwykle merytoryczny.
Film genialny ze wzgledu na przekazaną wiedzę odnosnie remontu takiego silnika, no i to jak wyglada po dokladnym czyszczeniu to poezja
milo patrzeć na taki gotowy silnik. super robota i czekam na kolejne takie filmy
Konkretny materiał 👌
Aż miło Pana posłuchać, bo wiedza i doświadczenie ogromne.Pozdrawiam.
Super , du vrais travail de professionnel , Gratulacje z Francji .👍👍👍
Może zacząć od środka do zewnątrz. Tak mnie uczono.
Na taki remont aż miło popatrzeć, bardzo ładnie wytłumaczone i pokazane. Fachowiec na 101%
Zaje… Z przyjemnością obejrzałem, piękna robota. Gość wie co robi. Inżynieria najwyższa półka.
coś pięknego, oglądam z zapartym tchem, kocham takie rzeczy !
mmmmmmmmm gołymi rączkami, jako purysta 🙂 szanuję!
A myślałem, że Piotr jest tak bogaty, że robi tylko w Disquaredach i Lagerfeldach
Ile to kosztuje?
Chętnie oddał bym moja babcie bmw
Byłoby super jakbyście przedstawili filmik jak poprawić silnik N63 B44A. W X6 mam przebieg 100 000km i na pewno już ten silnik nadaje się do remontu ponieważ jest to porażka BMW