Loading…

Mechanik BMW Warszawa

Naprawa - Mechanik i Serwis BMW Warszawa - Wykonujemy Naprawy Hamulców, Sprzęgła, Silnika, Zawieszenia, Podzespołów itd. Umów Termin!
Kontakt do Mechanika

BMW 320d EGR Valve Cleaning & Activation

It is recommended to check coolant level when work is finished and top-up if level is low, you may need to carry out coolant bleeding process as well.

Watch the coolant bleeding procedure for this particular car on my channel

https://youtu.be/TDIQGd7U-Z8

Pobrane z Youtube Kompleksowe naprawy BMW Warszawa. Fachowcy z doświadczeniem. Zleć naprawę auta już dziś! Doświadczeni specjaliści. Sprawdzony serwis. Najwyższy poziom obsługi. Terminowość zleceń. Wieloletnie doświadczenie Jeśli potrzebujesz pomocy przy silniku lub instalacji elektrycznej w swoim BMW, zanieś ją do certyfikowanego centrum serwisowego. Zatrudniaj kompetentną pomoc i nie próbuj robić wszystkiego sam. Specjalistyczna konserwacja BMW, narzędzia do skanowania, tuning chipów i kodowanie są dostępne tutaj. Zapewniamy aktualizacje oprogramowania, dzięki którym Twoje BMW lub MINI będzie gotowe do jazdy. Konserwacja i serwis samochodów elektrycznych; naprawy układów EGR, DPF, ADDBLUE, SCR AGR. Naprawy powypadkowe, mechanika samochodowa, ocena uszkodzeń pojazdów mechanicznych. Kompletne zapasy dla Twojego samochodu.

Mechanika do Auta BMW

Zwróć się o pomoc do autoryzowanego serwisu BMW, aby dokonać napraw mechanicznych i elektrycznych swojego samochodu. Skorzystaj z pomocy fachowców. Oferujemy profesjonalny serwis, diagnostykę, chip tuning, kodowanie,Mechanika do Auta BMW … Aktualizujemy oprogramowanie samochodu, dzięki czemu Twój pojazd BMW lub MINI będzie sprawne. Naprawy systemów EGR DPF ADDBLUE SCR AGR. Obsługa pojazdów elektrycznych. Naprawy powypadkowe, Mechanika pojazdowa, Likwidacje szkód komunikacyjnych. Wszystko czego potrzebuje twoje auto.

Naprawa Samochodów BMW

Najwyższa jakość i dogodne terminy. Sprawdź dlaczego warto skorzystać z naszych usług. Nasz zespół mechaników do BMW składa się z ludzi o wieloletnim doświadczeniu zdobytym w autoryzowanych stacjach obsługi różnych marek takich jak Audi i Mrecedes. Ostatnie lata przepracowane przez nas w takich dealerstwach w Warszawie jak BMW Motors Warszawa, Bawaria Motors czy BMW Inchcape Motor Warszawa, predysponują naszych mechaników samochodowych do w pełni profesjonalnej obsługi samochodów BMW i Mini.

Zarówno aspekty techniczne, jak i serwisowe naszych usług są najwyższej możliwej jakości dzięki naszej rozległej wiedzy (potwierdzonej certyfikatami BMW AG). Terminowość, rzetelność i stały kontakt z konsumentem to nie tylko slogany, ale fundament naszej działalności.

Serwis BMW Warszawa

Zostaw u nas swój samochód, a my sporządzimy dokładny raport i wycenę naprawy. Stawki naszych usług są zawsze całkowicie jasne, bez ukrytych opłat.

Nasze doświadczenie w naprawie samochodów oraz znajomość standardów obowiązujących w oficjalnych serwisach pozwala nam na określenie najskuteczniejszego rozwiązania dla danego problemu. Czasami wymaga to wyjścia poza normę, ale jesteśmy gotowi podjąć wyzwanie. Konserwacja i regulacja ruchomych części
Jesteśmy prywatną firmą, która wyrobiła sobie renomę jako autorytet w zakresie serwisowania, diagnostyki i programowania pojazdów BMW i MINI. Zapewnienie doskonałej obsługi naszym klientom jest naszym głównym celem.
Podczas gdy my pracujemy nad Twoim pojazdem, możesz wynająć od nas pojazd zastępczy, abyś mógł się poruszać.

Części
Jesteśmy autoryzowanym dealerem części i akcesoriów BMW i MINI. Dzięki naszej rozległej sieci kontaktów biznesowych jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom szeroki wybór alternatyw od sprawdzonych producentów po konkurencyjnych cenach, co pozwala nam dostosować nasze usługi do specyficznych wymagań i budżetu każdego klienta.

BMW, DIAGNOSTYKA, ENET, F01, F02, F03, F04, F05, F06, F07, F10, F11, F12, F13, F15, F16, F18, F20, F21, F22, F23, F25, F26, F30, F31, F32, F33, F34, F35, F36, F39, F40, F42, F44, F45, F46, F47, F48, F49, F52, F54, F55, F56, F57, F60, F65, F66, F67, F70, F74, F80, F82, F83, F85, F86, F87, F88, F90, F91, F92, F93, F95, F96, F97, F98, G02, G038, G05, G07, G08, G09, G11, G12, G13, G14, G15, G16, G18, G20, G21, G22, G23, G24, G26, G28, G29, G30, G31, G32, G42, G80, G81, G82, G83, G87, I012, I015, INSTRUKCJE, ISTA, KODOWANIE, MINI, NA ODLEGŁOŚĆ, PROGRAMOWANIE, R57, R58, R59, R60, R61, ZDALNA, ZDALNIE

Serwis do Auta BMW Warszawa

Zadośćuczynienie za szkody spowodowane wypadkiem
Zajmujemy się fachowymi naprawami blacharsko-lakierniczymi, w tym likwidacją skutków wypadku i wypadku samochodowego, likwidacją szkód powypadkowych, usuwaniem szkód parkingowych, a także niepieniężną Likwidacją Likwidacji Odpowiedzialności Cywilnej z OC i AC. Na czas naprawy zapewniamy samochód zastępczy i oryginalne części. Przeprowadzimy Cię przez niezbędne kroki, aby złożyć wniosek i uzyskać wypłatę od dowolnego ubezpieczyciela.

Serwis i Kodowanie Specialistyczne do F10 F30 F20 G30 G05 G01 F15 F16 F26 G20 G11

41 thoughts on “BMW 320d EGR Valve Cleaning & Activation

  1. Hey, im in asia at the moment. The bmw dealership here and other mechanics do not "clean" egr valves here because apparently there is no need to.

    I find that BS. They claim the soot in the EGR doesn't stick to the surfaces of the EGR.

    I do a lot of highway driving… perhaps 75-80% highway driving.
    My exhaust pipes are not black. They are only slightly rusty on the inside.

    What signs should i look for to determine if my EGR is clogged?

    Best

  2. Hey is a clogged egr the main cause that i got a drivechain error which reduces my speed and power or a sparkplug? Once a month i got a drivechain error, i did let read the errors trough obd, there where 2 errors of egr and a one from sparkplug.

    Mine is a 318d from 2015 and it has 197k kms on it

  3. Hello where i live there is available new type of diesel.
    HVO100 synthetic fuel
    No polution.
    My question is that in long term is this fuel reliable ?
    This fuel have less carbon emissions , nox ,etc.. that means that DPF, and EGR have less problems?.
    My car is bmw with b47 engine

  4. Great video, you talked about the software to activate the valve on re install? I've just replaced the EGR valve on my F21 1 series and while the car runs better, I'm still getting the error code and limp mode. Where can I get the software and interface you talked about? Many thanks

  5. Another wonder of mine, as I managed to get to similar EGR valve, but on transversal engine as X1 has.. I would like to know if it necessary to remove coolant hoses as I probably can get to the mechanism inside without disconnecting the hoses.. is there any coolant running inside the case where the mechanism sits/runs..? Of course what not many might not be aware that the clamps of coolant hoses are yo be used once. After we remove them we either have to buy new clamps from dealer and buy dedicated tool for it or buy the screwing type like yours.. 12-14mm diameter which I have already.
    So, disconnecting the hoses does or does not effect (spill out) unscrewing the cover of the mechanism?

  6. Hello from Italy, very nice and useful video.. Hello from Italy, very nice and useful video. Is it really necessary to open the valve? Dirty appears to be just outside. My B47 has a slow throttle response I think 1 second (if I press fast kickoff nothing happens) with a hole just accelerates and I think 15% less power, test 0-100 in 8.7 ". You think it could be dirty valve or intake manifold? 120K Km..

  7. Hi, I'm in Indonesia using 520d N47. In the workshop, the EGR and intake were cleaned because after inspection there was a lot of soot and dirt. after that, when the car was driven 10 minutes at low speed there was a sense of stuttering 2 times. and after that a "drive train" warning appeared the speed could not be maximized and was asked to return to the workshop. In the repair shop the scan results show "EGR mechanical fault". it seems the repair shop is confused what to do because everything has been installed correctly. Does it have anything to do with what you describe in this video? or maybe any suggestions. thanks

  8. Hallo BMW owners 🙂 ..thanks for a video and thanks for a great car .. i have a bmw active tourer f45 218d and after 270 000 i have now drivetrain alarm diagnose in one workshop says after engine check that agr valve is not working propperly (dirty,cloged)..i think before that diagnose that drive train warning is clutch or diferential problem ..but drive train can be and agr valve ?

  9. Hi, I have a problem with my F10 520d with B47 engine. I watched your video and cleaned my EGR Valve, perfectly. But the car runs the same as before, with 0 improvments. My problem is that I feel a loss of power, arround 20-30%, I had it since a longer time, and there is a little "engine shake" when I Start and Stop the engine. I saw that if i reset the EGR adaptions from ISTA, the engine does not shake at first Start and fist Stop anymore, but after I Start/Stop again, it shake same as before. To explain it better, is like I press "Start Engine", the engine starts and I feel a little tremble for 1 second, and when I stop the engine, I feel a tremble for 1.5 – 2 seconds. I tested other cars like mine and is not like this, they are smooth and fine. Have any ideea what it can be?

  10. Thanks for informative video. I have 2016 UK reg f30 with B47. Could you please let me know the part number of the gasket. Also my breather pipe was so brittle that is broke to 3 pieces. This pipe part number I think is 13717823517 with one end right angled. I am wondering if I can fit straight angled 13717803842

  11. Thank you very much for your answer. And please, do not get me wong. I do very much appreciate your video since I do think it is very interesting and instructive, no doubts!!! I Just wanted to highlight that this could happen for the people less experience in the performance of EGR valves.
    Please, keep doing what you do!! I Will for sure follow it!!!

    Thanks a Lot and all the Best!!!

  12. Good video. Thank you. However, you have to take into account that everytime you unscrew the Motor housing from the aluminium housing (preassembled housing), you are "losing" the right programming of the valve (offset position) which later on could cause a car alarm due to the EGR valve position sensor NOK…

  13. I went to BMW and they said that there was a recall on these 2016 328D. the egr cooler and intake manifold was replaced.
    parts replaced:
    exhaust cooler
    AGR parts set
    pipe union
    EGR-valve
    intake manifold wit
    sensor charge air

  14. Is it just recommended to ‘activate’ the EGR valve using ISTA upon replacement or can it simply not be done without? I am curious as I would like to perform this cleaning and replacement procedure however I do not have ISTA access. (I appreciate your video!)

  15. Hi AAron, thanks for the excellent video which gave me the condfidence to attempt this cleaning exercise myself. My car is actually an F11, B47, 2016 520D. I have managed to get the valve out but I can't separate the 2 parts of it for the cleaning. I have several types of keys and bits that are supposed to fit tamper-proof, Torx security screws but none of them fit. It looks to me as though the pin in the centre of the screws is a larger than the holes in my keys. Maybe a BMW special tool? Did you have a similar experience ? I would be grateful for any further advice you can provide. What worked for you and where did you acquire the right tool?
    Thanks in advance

  16. You could have put some dedicated grease for rubber (Halfords sells it – is red in colour) on that orange seal of EGR to prevent cooking or to become rigid or brittle that rubber.

    I use it on rubber seal older 320 diesel, when I dismantle and clean the intake manifold.
    O still got the original intake with seals, today at over 260k miles. Second clean of the intake manifold.

  17. Hi, i tried to clean my egr valve today. After putting it back to place, my car starts its shacking and then the car turn off. Is it because the egr valve is maybe broken. I have the fault codes 255b00 and 272f00. Can you please help. Thanks

  18. Hey Aaron, very good video as always. thank you.
    Can you share the ista procedur to activate the egr ??
    and one last question. Did you any bleeding for the coolant ? since there are some air goes inside the hoses, i think it's important to bleed the coolant.
    keep good work (Y)

Dodaj komentarz

Zadzwoń do mnie!